Kontakta oss
Kontaktcenter är vägen in till Nynäshamns kommun. Här kan du få svar direkt på många frågor som till exempel hur du ansöker om hemtjänst, hur du får en förskoleplats till ditt barn eller hur du kan felanmäla ett hål i gatan som behöver lagas. Om vi inte kan ge dig svaret på din fråga vägleder vi dig vidare.
Telefonnummer: 08-520 680 00
E-post: kontaktcenter@nynashamn.se
Besöksadress: Stadshusplatsen 1, Nynäshamn
Postadress: Nynäshamns kommun, 149 81 Nynäshamn
Öppettider Kontaktcenter
Måndag-onsdag, klockan 8-17
Torsdag, klockan 8-19, växel öppen från klockan 9
Fredag, klockan 8-15
Generellt är det kortast kö till växeln på morgonen och sen eftermiddag.
Avvikande öppettider
- Skärtorsdag, 17 april, öppet till klockan 13.
- Långfredag, 18 april, stängt.
- Annandag påsk, 21 april, stängt.
- Valborgsmässoafton, 30 april, öppet till klockan 13.
- 1 maj, stängt.
- 2 maj, öppet för allmänna handlingar klockan 9-12.
- 28 maj, öppet till klockan 13.
- Kristi himmelsfärds dag, 29 maj, stängt.
- 30 maj, öppet för allmänna handlingar, klockan 9-12.
- 5 juni öppet till klockan 13.
- Sveriges nationaldag, 6 juni, stängt.
- 19 juni, öppet till klockan 16.
- Midsommarafton, 20 juni, stängt.
Leverera till oss
För leverans och större transporter har vi adress Floravägen 6, 149 31 Nynäshamn där vi även har vår lastramp.
Felanmälan, förslag och synpunkter
Felanmälan
Anmäl fel som gäller gata, park, vattenläckor samt kommunens lokaler och fastigheter.
E-förslag
Har du en idé om att förbättra eller utveckla Nynäshamn? Då kan du lämna ett e-förslag till de förtroendevalda politikerna.
Synpunkter på kommunen
Alla synpunkter, förslag eller klagomål till kommunen är välkomna. Det hjälper oss att bli bättre.
Klagomål på skolverksamheten
Har du klagomål på förskola, grundskola, anpassad skola, gymnasium och vuxenutbildning? Då vill vi veta det.
Synpunkt eller klagomål på vården
Om du inte är nöjd med vården som utförs av Nynäshamns kommun eller på uppdrag av kommunen ska du i första hand kontakta den verksamhet som ansvarar för vården. I annat fal kan du kontakta omss via formläret som du hittar på länken nedan.
Visselblåsarfunktion
Här kan du anmäla missförhållanden i kommunens verksamheter. Genom att anmäla kan kommunen snabbare utreda och åtgärda eventuella oegentligheter.
Press
Presskontakt under kontorstid
Andreas Hagelin 08-520 680 07, andreas.hagelin@nynashamn.se
Henrik Schmidt 08-520 681 34, henrik.schmidt@nynashamn.se
eller kommunikation@nynashamn.se
Pressbilder
Vid nedladdning av bilder, måste du skriva vad bilden ska användas till.
Vid publicering är det viktigt att du uppger fotografens namn.
Företagslotsen
Företagslotsen svarar på frågor och lotsar dig som företagare till rätt avdelning i kommunen. Här kan du få hjälp med frågorsom berör flera avdelningar, förvaltningar eller tillsynsmyndigheter. Du kan också få hjälp om frågor som berör lagar och regler och få tips och råd om vad man kan, och inte kan göra, inom ramen för olika tillstånd.
Kontakt med kommunens nämnder
Du kan via mejl till kontaktcenter@nynashamn.se nå kommunens olika nämnder:
- kommunstyrelsen
- barn- och utbildningsnämnden
- kultur- och fritidsnämnden
- näringslivs- och arbetsmarknadsnämnden
- socialnämnden
- samhällsbyggnadsnämnden
Fakturor och e-fakturor
Faktura till Nynäshamns kommun - för leverantörer
Nynäshamns kommun använder fakturahanteringssystemet Visma Proceedo. Vi föredrar att våra leverantörer skickar e-fakturor till oss. För att fakturorna ska godkännas i systemet är det viktigt att nedan riktlinjer följs.
Faktura från Nynäshamns kommun - för privatpersoner
För att minska pappershanteringen och skapa en effektivare verksamhet erbjuder Nynäshamns kommun e-faktura för alla tjänster som faktureras till privatpersoner.
Inkassokrav
Nynäshamns Kommun har avtal med Visma Financial Solutions för inkassohantering.
Sidan senast ändrad:
Sidan senast ändrad: