SMS-utskick vid VA-störningar

Nynäshamns kommun använder en SMS-tjänst för att informera om planerade eller akuta driftstörningar kopplat till vatten och avlopp. Om du är kund hos oss innebär det att du får SMS med information om vad störningen beror på. Om du inte får dessa SMS kan du registrera dig på den här sidan.

De får våra sms-utskick

Vi samarbetar med leverantören Blue Idea som hämtar information om mobilabonnemang från Sveriges alla mobiloperatörer. Du får automatiskt våra utskick om

  • du är skriven i kommunen och är vår kund
  • du har en mobiltelefon som är registrerad på samma adress, det vill säga finns offentligt i en nummerupplysningstjänst som exempelvis hitta.se.

Vi använder inte utskicken för någon form av försäljning eller marknadsföring.

Registrera fler telefonnummer eller mejladresser

Även du som har skyddat nummer, oregistrerat kontantkort eller som äger fritidshus i kommunen kan ta del av tjänsten.

SMS-tjänsten är också bra för dig som äger flera fastigheter, eller som vill få information om driftstörningar hos till exempel äldre anhöriga eller obemannade anläggningar. Du lägger till fler telefonnummer eller mejladresser i formuläret.

Avregistrera telefonnummer eller mejladress

Vill du inte ha några utskick kan du avanmäla en eller flera av dina telefonnummer eller mejladresser i formuläret.

Vem får röstmeddelanden istället för sms?

I första hand går det ut sms till hushåll i det aktuella området. Röstmeddelanden till fasta telefoner går ut till

  • hushåll som inte har ett mobilnummer registrerat på sin adress men har en fast telefon
  • alla registrerade fasta telefoner till företag.

Sidan senast ändrad:

Sidan senast ändrad: