Nynäshamns kommunala hemtjänst
Nynäshamns kommunala hemtjänst bygger på hög kompetens, gott bemötande och god serviceanda där brukaren är i centrum. Vi har kompetens inom omvårdnad, demens och funktionsbevarande arbetssätt. Den kommunala hemtjänsten vänder sig till brukare inom Nynäshamns tätort.
Vår inriktning
Verksamheten bedrivs i kommunens egen regi och vänder sig till brukare i Nynäshamns tätort. Verksamheten bygger på hög kompetens och ett gott bemötande. Vi har kompetens inom omvårdnad, demens och funktionsbevarande arbetssätt. Målet med verksamheten är nöjda brukare, kontinuitet, välbefinnande och självbestämmande.
Så här kommer vi att planera din hemtjänst tillsammans med dig
Vi kontaktar dig innan vi påbörjar insatserna för att planera tillsammans med dig. Inom 14 dagar upprättar din kontaktperson en genomförandeplan tillsammans med dig. Ungefär en månad efter att insatserna påbörjas kontaktar en gruppchef dig för att höra om hur du tycker att det fungerar med din hemtjänst.
Den personal som kommer hem till dig har följande kompetens/utbildning
Alla medarbetare i Nynäshamns hemtjänst är utbildade undersköterskor eller vårdbiträden som erbjuds fortlöpande vidareutbildning. Hemtjänsten har även ett särskilt utbildat team som arbetar med bland annat personer med demenssjukdom och psykiska problem.
I övrigt vill vi lova dig
Vi arbetar efter kommunens värdegrund; öppen, modig och engagerad. Vår vision är: Nynäshamns kommunala hemtjänst-vi skapar glädje och trygghet!
Kontinuitet
Vi följer de garantier för äldreomsorgen som finns i Nynäshamns kommun. Vi arbetar i mindre arbetslag om cirka 6 medarbetare vilket gör att vi har god kontinuitet. Alla brukare har en utsedd kontaktperson men vi arbetar tillsammans i laget så om någon är frånvarande så hjälper övriga medarbetare till så att det inte blir sårbart.
Flexibilitet
I Nynäshamns kommunala hemtjänst arbetar vi med att ha brukaren i fokus och vara flexibla med de beviljade insatserna inom ramen för ditt beslut. Vi kan till exempel byta duschdag en vecka om det krockar med ett läkarbesök eller dylikt.
Självbestämmande och integritet
Vi arbetar med att du som brukare ska känna att du har rätt att bestämma över din situation. Insatserna utformas tillsammans med dig utefter behov, förutsättningar och önskemål.
Tilläggstjänster
Vi erbjuder inte några tilläggstjänster.
Fakta om Nynäshamns kommunala hemtjänst
Vi kan tala följande språk
Svenska, polska, engelska, arabiska
Antal årstidsanställda
31
Geografiskt område (kapacitetstak)
Nynäshamns kommunala hemtjänst tar emot brukare inom Nynäshamns tätort.
Kollektivavtal
Ja, regleras i enlighet med gällande lagar och avtal/kollektivavtal AB, där lönebestämmelser, semestervillkor, arbetstidsvillkor, arbetsskyldighet och uppsägningstider återfinns. Övriga kollektivavtal som omfattas är KAP-KL/AKAP-KL angående tjänstepension samt Trakt 04 och BIA när det gäller tjänsteresor
Kontakt
Marthe Otterström
Enhetschef Nynäshamns kommunala hemtjänst
08-520 738 12
marthe.otterstrom@nynashamn.se
Camilla Yessoufou
Gruppchef
Nattpatrullen, Trygghetspatrullen och Demensteamet
camilla.yessoufou@nynashamn.se
Malin Edborg
Gruppchef
Nynäshamns kommunala hemtjänst
Ammi Larsson
Planerare Nynäshamns kommunala hemtjänst
Trygghetspatrullen till 22.00
Nattpersonal 22-07
Övriga nummer
Område Stad 1, 07-22
Område Stad 2, 07-22
Sidan senast ändrad:
Sidan senast ändrad: