Kontakta oss

Du är välkommen att kontakta Nynäshamns kommun på flera olika sätt – skriva, ringa eller göra ett besök. När du ringer kommer du till Kontaktcenter och vi hjälper dig att få svar på din fråga direkt eller ser till att du får prata med rätt person i kommunen.

Skriv till oss

Postadress

Nynäshamns kommun
149 81 Nynäshamn

E-postadress

kontaktcenter@nynashamn.se

Ring till oss

Ring till vårt kontaktcenter på 08-520 680 00 med dina frågor om kommunal verksamhet och service.

Telefontider - kontaktcenter

Skriv tabellbeskrivning här

Helgfri vardag:

Tid:

Måndag

8 - 16

Tisdag

8 - 16

Onsdag

8 - 16

Torsdag

9 - 17

Fredag

8 - 13

Bäst tid att ringa

Generellt är det kortast kö på morgonen och sen eftermiddag.

Om du söker en enskild medarbetare

Kontaktcenter finns i första hand till för att ge dig snabb och tillgänglig service. Omkring 70 procent av alla ärenden kan vi hjälpa dig med direkt, utan att du behöver kopplas vidare.

Om du vill bli kopplad till en specifik person hjälper vi självklart till med det. Om personen du söker inte svarar återtas telefonsamtalet av kontaktcenter och du erbjuds att lämna ett meddelande så att personen du söker kan kontakta dig så fort som möjligt. Vi ser då gärna att du talar om vad ditt ärende gäller och lämnar telefonnummer och e-postadress. På så sätt kan personen du söker förbereda ärendet och mejla om du inte nås på telefon när vi försöker nå dig.

Besök oss

Kommunhuset ligger på Stadshusplatsen 1 i Nynäshamn. Just nu får det vara max 6 personer i Kontaktcenter. Ett trafikljus hjälper dig att veta om det är okej att gå in eller inte. Lyser det grönt kan du gå in, lyser det rött får du vänta utanför. Använd endast entrén från Stadshusplatsen.

Öppettider - Nynäshamns kommunhus 1 juni-31 augusti

Skriv tabellbeskrivning här

Helgfri vardag:

Tid:

Måndag

8-16

Tisdag

8-16

Onsdag

8-16

Torsdag

8-17

Fredag

8-13

Stängt för besök måndag-torsdag

12-13

Leverera till oss

För för leverans och större transporter har vi adress Floravägen 6 i Nynäshamn där vi även har vår lastramp.

E-förslag, felanmälan och synpunkter

Här hittar du information om olika sätt du kan lämna felanmälningar, förslag och synpunkter till kommunen. Allt och alla är välkomna.

Felanmälan

Anmäl fel som gäller gata, park, vattenläckor samt kommunens lokaler och fastigheter.

E-förslag

Lämna din synpunkt

Alla synpunkter, förslag eller klagomål till kommunen är välkomna.

Klagomål på skolverksamheten

I skollagen från 1 juli 2011 ska bland annat kommunen ha skriftliga rutiner för klagomål.

Om du inte är nöjd med vården

Om du inte är nöjd med vården som utförs av Nynäshamns kommun eller på uppdrag av kommunen ska du i första hand kontakta den verksamhet som ansvarar för vården. I annat fal kan du kontakta omss via formläret som du hittar på länken nedan. 

Jour- och akutnummer

Här finns samlat akut- och journummer om du behöver komma i kontakt med olika samhällsfunktioner utanför ordinarie kontorstid. Använd dessa nummer vid akuta nödsituationer då det är fara för liv, egendom eller miljö.

Kontaktuppgifter inom både Nynäshamns kommun och andra myndigheter eller frivilligorganisationer.

Polis och sjukvård

SOS Alarm - 112 (nödnummer)

Polis, ambulans, räddningstjänst, sjöräddning.
Telefon: 112

Polisen, inte akuta ärenden

Telefon: 114 14

Råd om vård dygnet runt – 1177

För sjukvårdsrådgivning dygnet runt.
Telefon: 1177
Telefon vid akutfall: 112

Sveriges nationella informationsnummer - 113 13

113 13 är Sveriges nationella informationsnummer. Dit ringer du om du vill ha information om allvarliga olyckor och kriser i samhället, exempelvis en stor trafikolycka, större storm, sjukdomsutbrott och översvämning. Du kan även lämna information på 113 13.

Krisinformation.se

Information från svenska myndigheter, länsstyrelser, kommuner och andra ansvariga.
Webbplats: www.krisinformation.se

Akuta ärenden i offentlig miljö och kommunala fastigheter

Nynäshamns kommun: fastigheter, snöröjning, vatten och avlopp

Vid vattenläckor i gatan, akuta problem med kommunala fastigheter, akuta problem med snöröjning.
Telefon jourtid: 08-520 117 45
Telefon dagtid: 08-520 680 00 (Nynäshamns kommuns växel)
Telefon jourtid snöröjning: 076-125 89 23

Sociala journummer

Socialjouren

Vid akuta sociala problem.
Telefon dagtid: 08-520 680 00 (Nynäshamns kommuns växel).
Telefon efter kontorstid: 020-70 80 03 (Socialjouren Södertörn).

Barnens rätt i samhället (Bris)

För dig upp till 18 år.
Telefon: 11 61 11
Webbplats: www.bris.se

Vuxentelefon – om barn

Telefon: 077-150 50 50
Webbplats:

Brottsofferjouren Haninge/Nynäshamn

BOJ har jourtelefon dygnet runt alla dagar.
Telefon: 08-777 85 00
E-post: info@haninge.boj.se
Webbplats: http://haninge.boj.se

Kvinnojouren Pax

Jourtelefon: 072 - 235 29 99
Telefontid: Du når oss säkrast mellan klockan 9-15 på vardagar. Om vi inte har möjlighet att svara så kan du tala in ditt telefonnummer så ringer vi upp dig så snart vi kan.

Besöksadress: Centralgatan 9b, Nynäshamn
webbplats: www.kvinnojourenpax.org

Manscentrum i Haninge

Telefon akut: 112
Telefon: 08-606 71 37
E-post: manscentrum@haninge.se
Webbplats: www.manscentrumihaninge.se

Press

Här finns information för dig som är journalist. Här hittar du bland annat pressmeddelanden, pressbilder och presskontakter på Nynäshamns kommun.

Om du inte hittar det du söker eller behöver komma i kontakt med någon på Nynäshamns kommun, hör då gärna av dig till presskommunikatör Åsa Ericsson, 08-520 684 58, asa.ericsson@nynashamn.se eller till kommunikationsenheten, kommunikation@nynashamn.se

Pressbilder

Vid nedladdning av bilder, måste du skriva vad bilden ska användas till.
Vid publicering är det viktigt att du uppger fotografens namn.

Kontakt med kommunens nämnder

Du kan vända dig med frågor direkt till kommuens olika nämnder. Det kan vara om till exempel politiska handlingar som protokoll eller andra handlingar som är knutna till en nämnd.

kommunstyrelsen - kommunstyrelsen@nynashamn.se

barn- och utbildningsnämnden - barn-och-utbildningsnamnden@nynashamn.se

kultur- och fritidsnämnden - kultur-fritidsnamnden@nynashamn.se

socialnämnden - socialnamnden@nynashamn.se

samhällsbyggnadsnämnden - sbn@nynashamn.se

Kontakt med kommunens dataskyddsombud

Du kan vända dig med frågor direkt till kommunens dataskyddsombud. Det kan vara frågor kring dina rättigheter gällande personuppgiftsbehandling eller om anser att dina personuppgifter behandlats felaktigt. Om du vill ha telefonkontakt så kontaktar du kontaktcenter och ber om att bli kopplad till dataskyddsombudet. Dataskyddsombudet har tystnadsplikt.

Dataskyddsombud Maria Ekstedt - dataskyddsombud@nynashamn.se

Frågor och svar om fakturor och e-fakturor

Faktura till Nynäshamns kommun - för leverantörer

Nynäshamns kommun använder fakturahanteringssystemet Visma Proceedo. Vi föredrar att våra leverantörer skickar e-fakturor till oss. För att fakturorna ska godkännas i systemet är det viktigt att nedan riktlinjer följs.
Läs mer om faktura till Nynäshamns kommun

Faktura från Nynäshamns kommun - för privatpersoner

För att minska pappershanteringen och skapa en effektivare verksamhet erbjuder Nynäshamns kommun e-faktura för alla tjänster som faktureras till privatpersoner.

Läs mer om hur du gör för att få e-faktura eller använda autogiro när du får fakturor från kommunen.

Inkassokrav

Nynäshamns Kommun har från 1/3 2021 tecknat avtal med Visma Financial Solutions för inkassohantering. Ärenden hos tidigare leverantör Intrum ligger kvar hos dem till dess ärendet avslutas.

Kontaktuppgifter till Visma

Kontaktuppgifter till Intrum

Sidan senast ändrad:

Sidan senast ändrad:

Saknar du något på denna sida?

På nynashamn.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Vad är cookies?