Kontakta oss

Du är välkommen att kontakta Nynäshamns kommun på flera olika sätt – skriva, ringa eller göra ett besök. När du ringer kommer du till Kontaktcenter och vi hjälper dig att få svar på din fråga direkt eller ser till att du får prata med rätt person i kommunen.

Telefonnummer: 08-520 680 00

E-post: kontaktcenter@nynashamn.se

Besöksadress: Stadshusplatsen 1, Nynäshamn

Postadress: Nynäshamns kommun, 149 81 Nynäshamn

Ändrade öppettider under jul- och nyårshelger

Fredag 13 december, klockan 8-13

Måndag 23 december, klockan 9-12 (endast öppet för utlämning av allmänna handlingar)

Tisdag till torsdag, 24–26 december, stängt

Fredag 27 december, klockan 9-12 (endast öppet för utlämning av allmänna handlingar)

Måndag 30 december, klockan 9-12 (endast öppet för utlämning av allmänna handlingar)

Tisdag till onsdag 31 december-1 januari, stängt

Torsdag 2 januari besök, klockan 8 -17 / växel, klockan 9-17

Fredag 3 januar,i 8-15

Öppettider växel och kommunhus

Skriv tabellbeskrivning här

Dag

Växel

Besök

Måndag

8-17

8-17

Tisdag

8-17

8-17

Onsdag

8-17

8-17

Torsdag

9-19

8-19

Fredag

8-15

8-15

Generellt är det kortast kö till växeln på morgonen och sen eftermiddag.

För leverans och större transporter har vi adress Floravägen 6, 149 31 Nynäshamn där vi även har vår lastramp.

Felanmälan

Anmäl fel som gäller gata, park, vattenläckor samt kommunens lokaler och fastigheter.

E-förslag

Har du en idé om att förbättra eller utveckla Nynäshamn? Då kan du lämna ett e-förslag till de förtroendevalda politikerna.

Synpunkter på kommunen

Alla synpunkter, förslag eller klagomål till kommunen är välkomna. Det hjälper oss att bli bättre.

Klagomål på skolverksamheten

Har du klagomål på förskola, grundskola, anpassad skola, gymnasium och vuxenutbildning? Då vill vi veta det.

Synpunkt eller klagomål på vården

Om du inte är nöjd med vården som utförs av Nynäshamns kommun eller på uppdrag av kommunen ska du i första hand kontakta den verksamhet som ansvarar för vården. I annat fal kan du kontakta omss via formläret som du hittar på länken nedan.

Visselblåsarfunktion

Här kan du anmäla missförhållanden i kommunens verksamheter. Genom att anmäla kan kommunen snabbare utreda och åtgärda eventuella oegentligheter.

Pressbilder

Vid nedladdning av bilder, måste du skriva vad bilden ska användas till.
Vid publicering är det viktigt att du uppger fotografens namn.

Företagslotsen svarar på frågor och lotsar dig som företagare till rätt avdelning i kommunen. Här kan du få hjälp med frågorsom berör flera avdelningar, förvaltningar eller tillsynsmyndigheter. Du kan också få hjälp om frågor som berör lagar och regler och få tips och råd om vad man kan, och inte kan göra, inom ramen för olika tillstånd.

08-520 682 00
foretagslots@nynashamn.se

Du kan via mejl till kontaktcenter@nynashamn.se nå kommunens olika nämnder:

  • kommunstyrelsen
  • barn- och utbildningsnämnden
  • kultur- och fritidsnämnden
  • näringslivs- och arbetsmarknadsnämnden
  • socialnämnden
  • samhällsbyggnadsnämnden

Faktura till Nynäshamns kommun - för leverantörer

Nynäshamns kommun använder fakturahanteringssystemet Visma Proceedo. Vi föredrar att våra leverantörer skickar e-fakturor till oss. För att fakturorna ska godkännas i systemet är det viktigt att nedan riktlinjer följs.

Faktura från Nynäshamns kommun - för privatpersoner

För att minska pappershanteringen och skapa en effektivare verksamhet erbjuder Nynäshamns kommun e-faktura för alla tjänster som faktureras till privatpersoner.

Inkassokrav

Nynäshamns Kommun har avtal med Visma Financial Solutions för inkassohantering.


Sidan senast ändrad:

Sidan senast ändrad: