Lämna din synpunkt
Alla är välkomna att lämna synpunkter, förslag eller klagomål. Ju fler synpunkter och förslag vi får desto mer lär vi oss vad du och andra tycker om vår kommunala service. Det hjälper oss att bli bättre.
Synpunkterna bli allmän handling
Alla meddelanden som skickas till kommunen blir i regel allmän handling. Det innebär att dina synpunkter, förslag eller klagomål kan läsas av andra. Vill du vara anonym kan du i vissa fall använda vår visselblåsarfunktion.
Så tar vi hand om din synpunkt
Alla inkommande synpunkter och ärenden behandlas dagligen. När du skickat in din synpunkt registreras den hos kommunen och tilldelas sedan till den verksamhet som synpunkten berör.
Alla synpunkter och förslag hanteras i enlighet med dataskyddförordningen GDPR och det blir i regel en allmän handling som kan läsas av andra enligt "Offentlighetsprincipen".
Målet är att bearbetningen av alla synpunkter av alla synpunkter som kommer in påbörjas snarast, dock senast nästkommande arbetsdag.
Årlig sammanställning
Varje år sammanställer kommunens nämnder inkommande synpunkter och vilka åtgärder som har vidtagits. Inga personuppgifter tas med i sammanställningen.
Flera sätt att lämna synpunkter
- Ring kommunen under dagtid 08-520 680 00
- Skriv ett brev, ett kort eller använd använd vår blankett - fyll i skriv ut och lämna eller skicka in till Nynäshamns kommun, 149 81 Nynäshamn.
- Faxa in din synpunkt 08-520 140 08.
- Skicka e-post till kontaktcenter@nynashamn.se
- Hämta blankett i kontaktcenter.
- Lämna ett e-förslag.
Kontakt
Kontaktcenter
Sidan senast ändrad:
Sidan senast ändrad: